Villkor

Handelsvillkor för varor

Gäller konsumentköp
(Gäller från 10 juni 2018)

Priser:
Alla priser är inkl. 25% moms.
Priserna är dagliga och bindande på bokningsdagen.
inom 2 arbetsdagar efter köpet
Frakt:
Vi använder PostNord Sverige och GLS, och strävar efter att skicka alla beställningar som görs inom 2 arbetsdagar efter köpet.
När beställningen skickas får du ett spårningsbrev.

Våra fraktpriser till Svensk adress är 65 SEK för paket upp till 20 kg
Vi skickar ditt föremål från vårt lager i Sverige och du kan räkna med att få varan till din Svenska adress inom 4 arbetsdagar efter köpet.

Betalning:
Du kan betala med Visa, Visa Electron, Mastercard och Maestro eller PayPal och vi drar pengar när varor skickas.
Vi debiterar ingen avgift för din kortbetalning.

Leverans:
Vi skickar till Danmark och Sverige (även Norge efter överenskommelse). Om vi inte skickar till ditt land, skicka oss en förfrågan på techmarineshop@gmail.com
Vi har vanligtvis alla varor i lager. Vi skickar vanligtvis dagen efter din beställning har mottagits. Leverans av varor från techmarineshop.dk bedöms ha inträffat när köparen har mottagit varorna.
Vid leveransförseningar på grund av vårt förhållande kommer du att bli underrättad via post eller telefon.

Returer:
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.
Karenstiden löper ut 14 dagar efter den dag du fick din vara eller få den sista god fysisk besittning när det gäller ett avtal om flera olika artiklar som har beställts i en ordning och levereras separat.
Du måste inom 14 dagar från mottagandet informera oss om att du vill utnyttja din ångerrätt.
Anmälan sker genom att kontakta TechMarineShop
I meddelandet ska det tydligt framgå att du vill utnyttja din ångerrätt.
Du kan inte ångra enbart genom att neka mottagandet av föremålet.

Retur av vara:
Du måste skicka din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill avbryta ditt köp.

Vid retur av vara står du för fraktkostnaden.
Du ansvarar för varan tills den finns i retur hos oss.

Artikelstatus vid retur:
Du är endast ansvarig för eventuell försämring av varans värde på grund av hantering annat än vad som är nödvändigt för att bestämma varornas art, egenskaper och sätt.
Med andra ord - du kan prova produkten på samma sätt som om du försökte det i en fysisk butik, men du bör inte ta den i bruk.
Om produkten testas utöver vad som beskrivs ovan, anser vi den som använd. Det innebär att du eventuellt inte får full återbetalning beroende på skicket.

Återbetalning av inköpsbeloppet:
Om du ångrar ditt köp får du det belopp du betalat tillbaka från oss. Vid eventuell värdeförändring som du är ansvarig kommer detta dras av på ditt köpebelopp.
Om du använder din ångerrätt, kommer vi att återbetala alla betalningar från dig, inklusive leveranskostnader. Detta bör ske utan onödigt dröjsmål och i varje fall inom 14 dagar från det datum då vi har fått meddelande om ditt beslut att dra tillbaka detta avtal.
Återbetalning sker med samma betalningssätt som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida vi inte kommer överens om något annat.
Vi håller tillbaka återbetalningen tills vi har fått varan, eller har mottagit dokumentation på att du har returnerat den.
Om du ångrar köpet måste varan skickas till vår svenska adress:

Vi tar inte emot skickade paket där mottagaren betalar.

Garanti:
Upphandlingslagen kan tillämpas på inköp av varor. På techmarineshop.se får du 24 månaders garanti på alla varor.
Rätten till fordran är begränsad till produktens naturliga hållbarhet. Rätten till påstående innebär att du kan klaga på brister som uppträder inom 24 månader efter att du mottagit föremålet. Rätten till fordran upphör om felet orsakas av köparen, till exempel på grund av felaktig eller obehörig användning.
Det är också en förutsättning att bristen var närvarande när du mottog föremålet för första gången.
Du måste meddela inom rimlig tid efter att du har identifierat bristen. Om du meddelar inom 2 månader anses klagomålet alltid vara aktuellt.

Klagomål och returnering av varor.
Vid eventuella fel eller om eventuella leveranser saknas kontakta:
TechMarineShop (organisationsnummer 559030-8333)

Du skall kontakta techmarineshop.se vid fel eller om något saknas innan varan returneras.
techmarineshop.dk mottager inte returposter skickade med efterkrav. Vi täcker dina rimliga fraktkostnader.
Om pengar önskas för dina returnerade varor bifoga såväl kvitto som reg. och kontonummer.

Produktansvar:
techmarineshop.se är inte ansvarig för skador som uppstår vid leverans av fast egendom eller lös egendom som uppstår när leveransen är i köparens innehav eller på produkter som tillverkas av köparen eller på produkter där de ingår eller för egendomsskada eller lös egendom som orsakas av dessa produkter som en konsekvens av leveransen.
Vi är inte ansvariga för leveransens lämplighet eller lämplighet för köparens syfte. Användaren av produkterna måste bestämma om informationen är lämplig och tillräcklig för användaren att använda produkten.
Köparen måste ersätta techmarineshop.se så länge techmarineshop.se är ansvarig gentemot tredje part för sådan skada och förlust som techmarineshop.se inte ansvarar för köparen.

Sekretesspolicy:
För att du ska kunna ingå ett avtal med oss behöver vi följande information: namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
Vi registrerar din personliga information för att kunna leverera varan till dig, denna information lagras i max 7 år varefter informationen raderas.
Din information lämnas inte till tredje part
Du har alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har också rätt att förstå vilken information som registreras om dig. Dessa rättigheter överensstämmer med personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta riktas till techmarineshop@gmail.com

Om du vill klaga på ditt köp, kontakta TechMarineShop
Om vi inte hittar en lösning kan du göra ett klagomål till Konsumentverket eller Allmänna Reklammationsnämnden

Handelsvillkor uppdaterades senast den 2018/7/10